Aqua Collection – Köpinformation

Få dina varor innan du betalar
I en vanlig butik kan du alltid titta och känna på varorna innan du betalar för dem. Vi tycker att det ska vara likadant när du handlar hos oss. Det är därför du alltid får dina varor först och betalar sen när du handlar med Klarna, på det viset kan du vara säker på att inte betala för något som du inte fått. Vi tar inte ut några faktura avgifter.

Vår fysiska butik i Stockholm
Alla varor som finns i nätbutiken finns inte i den fysiska butiken på Kaptensgatan i Stockholm. Vi har ett större utbud online. Vissa onlineprodukter har längre leveranstid (ca 10 dagar) men alla byxor från exempelvis LauRie har normal leveranstid, 3-5 dagar.
Vissa prisskillnader mellan butik och webbutik kan också förekomma.

Fler betalalternativ
Du kan också betala direkt enkelt och säkert med Klarna. Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Läs mer om Klarna här:

Aqua Collection_Klarna

Handla tryggt på nätet
Klarna är det säkraste och enklaste sättet att handla med på nätet. Du behöver till exempel aldrig uppge känslig information utan bara sådan du kan utantill för att handla.

Aqua Collection är godkänd av Klarna och går att lita på.

Betala – på det sätt som passar dig
Vi är alla olika. En betalningslösning som fungerar för någon annan kanske inte är den bästa för dig. Därför erbjuder Klarna ett flertal olika tjänster som gör att du kan betala på det sätt som passar dig bäst. Med Klarna har du alltid minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning.

Information om ångerrätt, returer och byten – obs! Nyhet: Retursedel i paketet (avgift 55kr)
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det kunden som står för returkostnaden samt att försändelsen är spårbar.

Hos Aqua Collection har du alltid rätt att returnera din beställning i 14 dagar, under förutsättning att varan ej är använd. Skulle du upptäcka att du beställt fel storlek, går det givetvis bra att byta till en annan storlek. Bifoga namn, ordernummer och orsak till retur i paketet. Varorna ska ha alla lappar kvar, vara oanvända och ligga i originalförpackning.
När du returnerar till oss så använd den bifogade retursedeln som kom med i ditt paket. Du kan återanvända vår påse om den går att försluta väl igen. Klistra sedan på returfraktsedeln över den gamla. Returhanteringen kostar 55kr oavsett om det är byte eller hel retur av order. Din betalning/faktura hos Klarna krediteras eller uppdateras när returen är åter hos oss. Du får då ett e-postmeddelande.

Det går också bra att lämna tillbaka varor i vår butik på Kaptensgatan 19 i Stockholm. Glöm ej att det fortfarande är 14 dagar som gäller och ta med din följesedel.

Obs! Det är viktigt att vi återfår alla returer inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Försenade returer debiteras med 30kr/vecka och efter 4 veckor debiteras 100% av köpebeloppet.

Outlöst paket
Fram tills paketet är skickat från oss kan du när som helst avbeställa varorna via vår kundtjänst.
Om paketet redan är skickat, och du väljer att inte hämta ut det, debiterar vi de faktiska kostnaderna, för närvarande 200kr.
Om du har valt det fraktfria alternativet ’Hämta i butik’  innebär det att du har 14 dagar på dig att hämta din order. Vid förhinder meddelar oss snarast via e-post. Outlösta paket debiteras med 50% av orderns värde efter 4 veckor från beställningsdatum.

Priser
Alla priser är i svenska kronor, och inkl. 25% moms.

Leveranstid
Aqua Collection skickar sina paket som 1:a klass varubrev med Postnord eller med DHL SERVICE POINT. Vi försöker hantera beställningarna så att de levereras nästkommande arbetsdag. Ditt paket levereras vanligen inom 2-4 arbetsdagar. Lite beroende på inlämningstid och var i landet du bor kan det ibland ta 1-2 dagar extra. Om det blir förseningar från Aqua Collection, meddelar vi dig detta via e-post. Du har givetvis rätt att då avbeställa varorna. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar av Postnord eller DHL.
Varor märkta med *Online exclusive Ca 10 dagars leveranstid.

Fraktkostnad
Aqua Collection tar ut en fraktkostnad om 39 sek per beställning. Nyhet! Fri frakt på alla beställningar över 999:-

Hämta i butik (0kr)
Du kan välja alternativet ”Hämta i butik” vid din beställning. Fraktavgiften blir då 0kr vid din order.
Väljer du detta alternativ får du ett separat e-postmeddelande när ordern finns packad och klar att hämtas upp i vår butik på Kaptensgatan 19, Stockholm (Östermalm). Våra normala öppettider är måndag-fredag 11-17 men under helgdagar och sommartid kan tiderna ha vissa förändringar. Aktuella tider hittar du alltid längst ned på sidan.
Om du har valt det fraktfria alternativet ’Hämta i butik’  innebär det att du har 14 dagar på dig att hämta din order. Vid förhinder meddelar oss snarast via e-post. Outlösta paket debiteras med 50% av orderns värde efter 4 veckor från beställningsdatum.

Avisering
När ditt paket har kommit fram får du en avisering via sms, e-post eller brev. Där står paketets löpnummer och hos vilket paketombud du ska hämta ditt paket. Om paketet får plats i brevlådan kan det lämnas där.
För att hämta ut ditt paket behöver du legitimation och paketets löpnummer.
Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.

Felaktig leverans
Aqua Collection strävar efter att allt ska bli rätt, men självklart kan även vi göra fel ibland. Har du fått en trasig eller felaktig vara ber vi dig först kontakta oss via e-post butik@aquacollection.se så försöker vi lösa det på bästa och smidigaste sätt.

Reklamationer
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Du måste omgående meddela oss när du upptäckt felet. Vi försöker då lösa felet efter bästa förmåga för att du som kund ska bli nöjd.
Fraktkostnad vid reklamation står Aqua Collection för, under förutsättning att det är en korrekt reklamation och att kunden först kontaktat oss.
Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen, för mer info se www.konsumetverket.se

Transportskada
Är paketet skadat när du får det skall du påtala detta direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker skadan när du kommit hem kontakta Aqua Collection via e-post butik@aquacollection.se.

Personuppgifter
Aqua Collection lagrar de personuppgifter som du lämnar i kundregister i enlighet med personuppgiftslagen.

Försäljning till minderåriga
Vi säljer ej till personer under 18 år.

Vid tvist
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, Allmänna reklamationsnämndens beslut och givetvis svenska lagar.

Kontakta oss!
Du hittar kontaktuppgifter till oss längst ner på sidan under Kontakt.